روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه
مردم شکایات بهداشتی خود را به سامانه شکایات 190 بهداشت محیط اطلاع دهند.
اطلاع رسانی سامانه شکایات 190

سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه بهداشت 190) مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.این سامانه پاسخگویی مناسب و به موقع به مردم و تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، پیشگیری از آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، اصلاح و ارتقای کمی و کیفی برنامه های کنترلی و دیده وری بهداشت محیط می باشد.
شهروندان در سراسر کشور میتوانند از طریق تلفن 190 شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط خود را به این سامانه اطلاع دهند و بازرسین در اسرع وقت به محل مورد شکایت مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد.
شهروندان و مسافرین گرامی در صورت مشاهده موارد ذیل در اماکن عمومی واماکن تهیه، توزیع مواد غذایی می توانند با سامانه رایگان 190 تماس حاصل و ارائه شکایت نمایند:
1- عدم رعایت بهداشت فردی کارکنان مشغول کار
2- عدم رعایت موازین بهداشتی در محل کار
3- شرایط نامناسب بهداشت ابزار و وسایل کار
4- بهداشت مواد غذایی اعم از فروش مواد غذایی فاقد مشخصات، فروش مواد غذایی تاریخ تولید و انقضا نامعتبر، نگهداری در شرایط نامناسب بهداشتی و ...
5- عرضه مواد دخانی بویژه قلیان و....
6- شرایط نامناسب بهداشت در کارگاه ها و کارخانجات تولیدی
7- دفع نامناسب پسماند و تلنبار شدن فضولات حیوانی
شهروندان پس از ثبت شکایات خود در این سامانه میتوانند حداکثر طی مدت سه روز از طریق تلفنهای مذکور مورد شکایت را پیگیری کنند.